Criminal Justice 2008

en
RSS
What is restorative justice?

Facebook
Partners and Sponsors:

          With financial support from the Criminal Justice Programme of the European Commission, Directorate General Justice, Freedom and Security

The MEREPS Project's translating partner is the Afford Translations and Interpreting Ltd.

Sign up

Az Övegesesek...

Uploaded at: 2011. 05. 17.

Author: hadnagym

Mi a 11.c-vel a saját osztályunkkal néztük meg a filmet, de végül leginkább a saját problémáinkról, gondjainkról, konfliktusainkról beszéltünk...

Mi Balatonfűzfőn, az Öveges József Szakközépiskola, Gimnázium és Kollégium 11.c osztályával tartottuk meg a foglalkozást május 4-én, 3 tanóra alatt. 25-en voltak jelen az osztályból, 17-18 éves diákok, fiúk, lányok vegyesen.

Az elején, ahogy az várható volt, a foglalkozás nehezen indult. Az elején, az ”elméleti” résznél nevetgéltek, bohóckodtak, elkomolytalankodták a dolgot. A kiosztott fénymásolt összegzőlapokból pillanatok alatt papírrepülő lett, ami röpködött ide-oda a teremben. Utólag meg is jegyezték, amikor a tanárok hozzáállása került szóba, hogy „a tanárnő is feldühödött, amikor röhögtünk”.
Amikor a film utáni beszélgetésre került sor, „le sem lehetett lőni őket”, olyan aktívak lettek.

Néhány gondolat, felvetés részükről:

§         A tanárok hozzáállása a problémáikhoz sokszor fenyegetésben nyilvánul meg

§         Elképzelhetetlen, hogy fegyelmi helyett inkább megbeszéljük a problémákat, abba úgysem menne bele senki (ehhez majd fogok egy külön bejegyzést írni, mert másnap igenis sor került egy ilyenre: egy fegyelmi esélyes helyzetet megoldottunk)

§         Nem mindig a tanárnak van igaza, csak azért mert felnőtt. Sok esetben meg sem hallgatja a diákot.

§         Sok tanár – diák konfliktus a generációk közti nézetkülönbségekből ered

§         Sok esetben a tanároknak is másképp kellene hozzáállni a diákokhoz, a problémáikhoz

§         Diák – diák konfliktus esetén, ha nem tudjuk mi is a baj valóban, beszólás helyett inkább maradjunk csendben, ne maceráljuk a másikat

§         Mivel általában kettőn áll a vásár, a konfliktusokat nehéz másképp, a megszokottól eltérő módon megoldani.

Az mindenesetre érdekes volt, hogy a filmből senki, semelyik helyzet nem ragadott meg senkit különösebben.

Legjobban az osztály hangulata, az osztályközösség foglalkoztatta őket a legjobban, minduntalan az osztályban előfordult konfliktushelyzetek és a film között vontak párhuzamot.

Arra a következtetésre jutottak, (már nem először egyébként), hogy nem ismerjük eléggé egymást, jobb lenne több közös program az osztálytársakkal.

Két konkrét javaslat is született:

§         A legközelebbi házirend módosításkor vegyük bele a házirendbe a fegyelmi eljárás előtt az úgynevezett békéltető tárgyalást – ők így fogalmaztak

§         A következő tanévben az Öveges napon (diáknapon) legyen előadás a konfliktuskezelésről.

Konkrétan a filmmel kapcsolatban azt mondták, szerintük ebben a korban már késő, jobb lenne általános iskola 5-6 osztályában megnézni.

A csoportfoglalkozásos gyakorlatot, ahogy az várható volt, elbohóckodták. Akkor voltak  igazán bajban, amikor valakinek át kellett ülni a másik csoportba, és ott elmondani az előzőleg meg(nem)beszélt konfliktust – mert nem nagyon volt mit elmondani.

Ahol történt esetmegbeszélés, ott sem volt túl szerencsés a konfliktus kiválasztása, mert egy olyan helyzetet választottak, ami az osztály és egy tanár között volt, és arra a másik csoport sem adhatott más megoldást, mint az első.

Egyelőre most ennyit tudok írni, ha fogom látni a többiekét valószínű még nekem is fognak eszembe jutni dolgok.

No comments

Please log in to write comments.