Criminal Justice 2008

en
RSS
What is restorative justice?

Facebook
Partners and Sponsors:

          With financial support from the Criminal Justice Programme of the European Commission, Directorate General Justice, Freedom and Security

The MEREPS Project's translating partner is the Afford Translations and Interpreting Ltd.

Sign up

Páros vetítés a pécsi Janus Gimiben

Uploaded at: 2011. 05. 19.

Author: PappZsuzsa

Képeink a rendezvényről.

Első vetítésünket május 10-én tartottuk egy tisztán matemtika tagozatos csoporttal. Tapasztalatainkról adunk összefoglalót.

Nóri:

Az első tanítási nap óta ismerem és számon tartom, mert érdemes rá odafigyelni. A gimnázium 10 évfolyamos, matematika tagozatos diákja. Érdeklődése szerteágazó. Szívesen versenyzik természettudományos tantárgyakból, de újságcikkei is jelennek meg a helyi sajtóban, szívesen olvas publicisztikát. Aktívan vesz részt az iskolai közéletben. Most éppen újra alakítja a diákönkormányzatot. (pézsé)

Pézsé:

Én még 7.-es koromból emlékszem Pézsé nénire. A gimi matekversenyén évkönyvet kaptam jutalomként, és –tudván, hogy egy év múlva ide jelentkezek-, egy hétvége alatt kiolvastam. Az egyik írás alatt pedig ez állt: PÉZSÉ – azonnal megtetszett. Aztán az ismerkedős napon, már tudtam, nem csalódtam az első megérzésemben. J

 A vetítésre Nóri osztálytársait invitáltuk önkéntes alapon. A csoport különlegessége, hogy matematika tagozatosok, 11 fiú és 4 lány, 16-17 évesek. A vetítést az iskola nagytermében tartottuk, két órában és a köztes szünetekben.

A filmről egy diák kivételével mindenki pozitív visszajelzést adott. A foglakozás kereteit nagyon szokatlannak minősítették, mivel így körben ülve először beszélgettek ebben az iskolában szervezett keretek között. Az osztályban a közösség többször ül össze beszélgetésre, de tanári kezdeményezésre még soha. Megfogalmazták, hogy többször kellene, illetve, hogy előző iskoláikban – mivel ott nagyobb gondok voltak – is kellett volna.

A leghangsúlyosabb téma a tanár – diák konfliktus volt, kiemelten a saját iskolánkra vetítve. Mindenki kifejezte, hogy a tanár – diák konfliktust aszimmetrikusnak gondolják, kerülik a konfliktust a tanárokkal, mert úgyis ők maradnak alul. Pedig sokszor örülnének, ha meg lehetne beszélni. Főleg akkor, ha csoport és tanár között van nézeteltérés.

A film előtt megfogalmazott kérdések működtek jól. Kivétel nélkül választottak kedvenc szereplőt, (Lian) és idéztek fel gondolatokat.

A csoportra jellemző volt, hogy 3-4 diák vitte a hangot, volt, aki csak megfigyelő volt. Ettől függetlenül a záró körben, mindenki úgy fogalmazta, hogy bár lehet, hogy kevesebbet szerepelt, de jó és tanúságos volt a többieket hallgatni.

Amit nem sikerült megvalósítani: a tréning egyetlen csoportmunkában végezhető feladatára nem volt idő. Így azonnal át kellett tervezni a foglalkozást. Mindenképpen tanácsoljuk, hogy több időt szánjatok a programra. Nem elég rá két összevont óra.

A vetítőpárról:

Nagyon jól tudtunk együttműködni. A feladatokat az előztessen kapott terv szerint osztottuk szét. Nem akadtunk meg, ott is bátran tudtunk változtatni. Utána beszélgettünk a történtekről. Megbeszéltük, hogy a következő vetítést egy formális kiscsoportban tervezzük. (iskolai szabadon szerveződő diákkör) Kíváncsiak vagyunk, hogy az önkéntes munkában jól összeszokott közösségben hogyan működik a program.

No comments

Please log in to write comments.