Criminal Justice 2008

en
RSS
What is restorative justice?

Facebook
Partners and Sponsors:

          With financial support from the Criminal Justice Programme of the European Commission, Directorate General Justice, Freedom and Security

The MEREPS Project's translating partner is the Afford Translations and Interpreting Ltd.

Sign up

Vetítés általános iskolában

Uploaded at: 2011. 06. 01.

Author: SárkányGyulánl

Sárkány Éva vagyok és a Seregélyesi Közoktatási Központban dolgozom fejlesztőpedagógusként és gyermekvédelmi felelősként. Vetítőpárom Gombos Brigitta 16 éves gimnazista. Brigi évek óta tagja a színjátszó csapatnak.

Közös bennünk, hogy érdekelnek bennünket az emberi kapcsolatok. A 8. osztályban vetítettük le a filmet. Az osztály fele halmozottan hátrányos helyzetű. Az osztályban 14 évestől 18 évesig tanulnak diákok. Ebben az osztályban fordulnak elő leggyakrabban veszekedések, verekedések, kiközösítések.

A gyerekek örültek a programnak. Változatosság volt az év végi dolgozatok halmazában. Az sem volt elhanyagolható motiváció, hogy három tanóráról hiányozhattak.

Előző nap felosztottuk Brigivel a feladatokat, megbeszéltük ki mikor melyik feladatot, vezeti le. A videót nem tudtuk kipróbálni, mivel folyamatosan használták. Ez nem volt szerencsés, mivel itt akadtak nehézségeink. Átlendültünk ezen egy kis humorral, és kértük a gyerekek segítségét. 

Az első kérdéskört a Brigi nagyon rutinosan vezette le. Bemutatkozott a csapatnak elmondta, mi fog történi, majd személyes élményeket mesélt, ami a gyerekek szerint nagyon jó volt, és az erre szánt időt rövidnek találták.

A második kérdéskörnél nagyon sok érzést tudtak felsorolni. A filmvetítés utáni kérdéskört igen aktív közreműködéssel tudtuk lebonyolítani. A filmről a diákok véleménye igen megosztott volt. Volt, akinek tetszett, de olyan is volt, aki soknak találta a felnőttek megszólalásait és több szituációs gyakorlatot látott volna szívesebben. Volt olyan diák is, aki teljesen érdektelennek mutatkozott. Azonban mindenki hozzá tudott szólni, sőt kisebb nagyobb viták keletkeztek.

A tanár-diák kapcsolat, ill. konfliktusok volt a leghangsúlyosabb téma. Az egyik diák meg is fogalmazta, hogy nem tudja jól kifejezni magát és „bunkónak látszom”. A legnagyobb problémát a szegényes szókincsük mellett abban látták, hogy nincs idő a probléma megbeszélésére. Érdekes volt, hogy annak ellenére, hogy a felnőtteket láttak volna kevesebbet a filmben, még is a szimpatikus szereplőnek sokan tanárt választottak. A csókolózó párral senki nem értett egyet. Egyik megoldást sem fogadták el.  A csoportmunka kezdetben nehezen indult, de a végére egész jó történetek és alternatív megoldások születtek. A „Holnaptól mit cselekszel másképp?” kérdéskör ment a legkevésbé.

Nagyon jó volt Brigivel dolgozni, mivel Ő más szemszögből látja a diákok problémáit és olyan példákat hozott, melyet átélt. Az egész foglalkozás alatt jó hangulat uralkodott.

Javaslatom más vetítő pároknak: három óra kell a foglalkozáshoza technikát előtte próbálják kia humor sok nehézségen átsegít.

No comments

Please log in to write comments.