Nóri:
Az első tanítási nap óta ismerem és számon tartom, mert érdemes rá odafigyelni. A gimnázium 10 évfolyamos, matematika tagozatos diákja. Érdeklődése szerteágazó. Szívesen versenyzik természettudományos tantárgyakból, de újságcikkei is jelennek meg a helyi sajtóban, szívesen olvas publicisztikát. Aktívan vesz részt az iskolai közéletben. Most éppen újra alakítja a diákönkormányzatot. (pézsé)
Pézsé:
Én még 7.-es koromból emlékszem Pézsé nénire. A gimi matekversenyén évkönyvet kaptam jutalomként, és –tudván, hogy egy év múlva ide jelentkezek-, egy hétvége alatt kiolvastam. Az egyik írás alatt pedig ez állt: PÉZSÉ – azonnal megtetszett. Aztán az ismerkedős napon, már tudtam, nem csalódtam az első megérzésemben. J
A vetítésre Nóri osztálytársait invitáltuk önkéntes alapon. A csoport különlegessége, hogy matematika tagozatosok, 11 fiú és 4 lány, 16-17 évesek. A vetítést az iskola nagytermében tartottuk, két órában és a köztes szünetekben.
A filmről egy diák kivételével mindenki pozitív visszajelzést adott. A foglakozás kereteit nagyon szokatlannak minősítették, mivel így körben ülve először beszélgettek ebben az iskolában szervezett keretek között. Az osztályban a közösség többször ül össze beszélgetésre, de tanári kezdeményezésre még soha. Megfogalmazták, hogy többször kellene, illetve, hogy előző iskoláikban – mivel ott nagyobb gondok voltak – is kellett volna.
A leghangsúlyosabb téma a tanár – diák konfliktus volt, kiemelten a saját iskolánkra vetítve. Mindenki kifejezte, hogy a tanár – diák konfliktust aszimmetrikusnak gondolják, kerülik a konfliktust a tanárokkal, mert úgyis ők maradnak alul. Pedig sokszor örülnének, ha meg lehetne beszélni. Főleg akkor, ha csoport és tanár között van nézeteltérés.
A film előtt megfogalmazott kérdések működtek jól. Kivétel nélkül választottak kedvenc szereplőt, (Lian) és idéztek fel gondolatokat.
A csoportra jellemző volt, hogy 3-4 diák vitte a hangot, volt, aki csak megfigyelő volt. Ettől függetlenül a záró körben, mindenki úgy fogalmazta, hogy bár lehet, hogy kevesebbet szerepelt, de jó és tanúságos volt a többieket hallgatni.
Amit nem sikerült megvalósítani: a tréning egyetlen csoportmunkában végezhető feladatára nem volt idő. Így azonnal át kellett tervezni a foglalkozást. Mindenképpen tanácsoljuk, hogy több időt szánjatok a programra. Nem elég rá két összevont óra.
A vetítőpárról:
Nagyon jól tudtunk együttműködni. A feladatokat az előztessen kapott terv szerint osztottuk szét. Nem akadtunk meg, ott is bátran tudtunk változtatni. Utána beszélgettünk a történtekről. Megbeszéltük, hogy a következő vetítést egy formális kiscsoportban tervezzük. (iskolai szabadon szerveződő diákkör) Kíváncsiak vagyunk, hogy az önkéntes munkában jól összeszokott közösségben hogyan működik a program.
Nincsenek üzenetek