Criminal Justice 2008

hu
RSS
Helyreállító igazságszolgáltatás

Partnerek és támogatók:

   

    

   

  

Az Európai Bizottság „Criminal Justice 2008”
programjának pénzügyi támogatásával

Szakmai fordító partnerünk az Afford Fordító- és Tolmácsiroda Kft.

Regisztrálna?

Vetítés általános iskolában

Feltöltve: 2011. 06. 01.

Szerző: SárkányGyulánl

Sárkány Éva vagyok és a Seregélyesi Közoktatási Központban dolgozom fejlesztőpedagógusként és gyermekvédelmi felelősként. Vetítőpárom Gombos Brigitta 16 éves gimnazista. Brigi évek óta tagja a színjátszó csapatnak.

Közös bennünk, hogy érdekelnek bennünket az emberi kapcsolatok. A 8. osztályban vetítettük le a filmet. Az osztály fele halmozottan hátrányos helyzetű. Az osztályban 14 évestől 18 évesig tanulnak diákok. Ebben az osztályban fordulnak elő leggyakrabban veszekedések, verekedések, kiközösítések.

A gyerekek örültek a programnak. Változatosság volt az év végi dolgozatok halmazában. Az sem volt elhanyagolható motiváció, hogy három tanóráról hiányozhattak.

Előző nap felosztottuk Brigivel a feladatokat, megbeszéltük ki mikor melyik feladatot, vezeti le. A videót nem tudtuk kipróbálni, mivel folyamatosan használták. Ez nem volt szerencsés, mivel itt akadtak nehézségeink. Átlendültünk ezen egy kis humorral, és kértük a gyerekek segítségét. 

Az első kérdéskört a Brigi nagyon rutinosan vezette le. Bemutatkozott a csapatnak elmondta, mi fog történi, majd személyes élményeket mesélt, ami a gyerekek szerint nagyon jó volt, és az erre szánt időt rövidnek találták.

A második kérdéskörnél nagyon sok érzést tudtak felsorolni. A filmvetítés utáni kérdéskört igen aktív közreműködéssel tudtuk lebonyolítani. A filmről a diákok véleménye igen megosztott volt. Volt, akinek tetszett, de olyan is volt, aki soknak találta a felnőttek megszólalásait és több szituációs gyakorlatot látott volna szívesebben. Volt olyan diák is, aki teljesen érdektelennek mutatkozott. Azonban mindenki hozzá tudott szólni, sőt kisebb nagyobb viták keletkeztek.

A tanár-diák kapcsolat, ill. konfliktusok volt a leghangsúlyosabb téma. Az egyik diák meg is fogalmazta, hogy nem tudja jól kifejezni magát és „bunkónak látszom”. A legnagyobb problémát a szegényes szókincsük mellett abban látták, hogy nincs idő a probléma megbeszélésére. Érdekes volt, hogy annak ellenére, hogy a felnőtteket láttak volna kevesebbet a filmben, még is a szimpatikus szereplőnek sokan tanárt választottak. A csókolózó párral senki nem értett egyet. Egyik megoldást sem fogadták el.  A csoportmunka kezdetben nehezen indult, de a végére egész jó történetek és alternatív megoldások születtek. A „Holnaptól mit cselekszel másképp?” kérdéskör ment a legkevésbé.

Nagyon jó volt Brigivel dolgozni, mivel Ő más szemszögből látja a diákok problémáit és olyan példákat hozott, melyet átélt. Az egész foglalkozás alatt jó hangulat uralkodott.

Javaslatom más vetítő pároknak: három óra kell a foglalkozáshoza technikát előtte próbálják kia humor sok nehézségen átsegít.

Nincsenek üzenetek

A hozzászóláshoz kérjük, jelentkezzen be.